vrijdag 7 december 2007

Afscheid

Vanochtend heb ik afscheid moeten nemen van Yao en Marlieke. Op zich ging dat op dat moment redelijk pijnloos. Ik denk omdat ik vooral bezig was met wat ik de komende dagen nog ga doen en of ik niet iets vergeten was in te pakken en of ik mijn tickets en paspoort wel bij me had. Met andere woorden: Ik besefte nog niet zo goed dat ik de mensen met wie ik de afgelopen 3 maanden bijna elke dag samen was nu minstens een half jaar zal moeten missen. En zelfs dan zal het slechts een hapje eten zijn samen of een biertje doen en dat is toch niet hetzelfde als 'tijd zat' voor elkaar hebben. Ik merk dat dat besef nu pas (aan het eind van de dag) een beetje begint te komen. Een onprettig gevoel! Maar ja, het hoort er bij en geeft aan dat ik heb genoten van onze tijd samen. Ik heb verder ook nog genoeg om naar uit te kijken. Vanavond en morgen Accra bekijken, Cassablanca overmorgen (en de dag daarna) en daarna jullie allemaal weer zien (hoera!). Ik heb er zin in.

Iedereen geeft zijn winkel in Ghana een naam die met zijn of haar geloof te maken heeft. Hier; Home of Alah, discount shop

Geen opmerkingen: