dinsdag 18 september 2007

Rustig dagje

Vandaag na het onbijt (brood) weer het centrum van Kumasi in geweest met Yao, Evy en Wendy. Deze keer om een militair museum (lees oud fort van de vroegere Engelse overheersers) te bekijken. Er was weinig interessants te zien, maar dankzij de enthousiaste gids was het toch boeiend. Daarna wat rond gebanjerd door het centrum. Vervolgens weer in de Landrover gestapt om terug te rijden naar de compound voor de lunch (lever, bonen en aardappelen). Net op tijd, zo bleek later, want het weer sloeg om. Tijdens de lunch heb ik dus genoten van mijn eerste topische stortbui. Niet veel kleine druppels zoals in Nederland, maar enkele hele grote dikke druppels die loodrecht uit de hemel vallen. Na een half uur was het weer droog. De rest van de middag ben ik bezig geweest om te proberen deze blog van de grond te krijgen (zoals je ziet, is het uiteindelijk gelukt). 's-Avonds na het eten (pannenkoeken) heb ik mijzelf samen met de halve buurt geinstalleerd voor de beamer van Yao om een dvd-tje te kijken. Net na de begintitel viel de stroom weer eens uit. Voordat ik naar Ghana kwam hoorde ik verhalen dat de stroom structureel 1 dag in de week uit stond, maar tot dus ver is mijn ervaring dat de stroom elke dag minstens 1 keer (soms voor 12 uur aan een stuk) uit valt. Het blijkt minder irritant dan het klinkt. Iedereen heeft overal kaarsen en lantaarns klaar staan. Best knus eigenlijk. De rest van de avond heb ik bij lantaarnlicht gekaart met Yao, Evy en Wendy.

Evy (links), Wendy (achter Evy) en Yao (rechts)

Geen opmerkingen: