zondag 16 september 2007

Toch niet Accra

Geloof het of niet, ik ben in Kumasi. Vanochtend besloot Marlieke dat ze toch maar naar Kumassi wilde vliegen op eigen risico. De anwb was daar tegen en vertelde dat als ze toch ging vliegen er vanaf dat punt geen enkele medische zorg meer zou worden vergoed.
Wat was de oplossing van de anwb?
Naar ziekenhuis nummer 6 om te laten testen of ze wel kan vliegen. Zucht! Dus vanochtend hebben we Marlieke ingechecked bij het millitaire hospitaal. Daar zou ze getest worden en kon ze aan het eind van de middag het vliegtuig naar Kumasi nemen.
Yao, ik en Evy zouden alvast aan de 6 uur durende autoreis beginnen zodat we ongeveer tegelijkertijd aan zouden komen op het vliegveld van Kumasi. Halverwege onze reis kregen we via Yao's mobiel te horen dat Marlieke nog steeds wachtte op de arts en dus haar vlucht moest missen. Zodoende ben ik nu in Kumasi, maar Marlieke niet. Lang leve de Nederlandse burocratie en de Ghanese medische onkunde.

Yao en Marliekes huis is mooi. Ik lig in mijn eentje op een groepsslaapkamer voor vrijwilligers op de compound. Er lagen 2 dode kakkerlakken in de gemeenschappelijke douche, maar verder lijkt het me prima hier. Morgen ga ik de boel eens rustig bekijken.

Een tropische regenbui in de verte

Geen opmerkingen: