woensdag 19 september 2007

Een nog rustiger dagje

Vandaag staat een rustige dag op de compound op de planning. Vanochtend heb ik geleerd hoe Fufu gemaakt wordt. Schil en kook wat yam's (lijkt een beetje op aardappel) en stamp ze daarna in een houten schaal met een dikke stok tot een soort deeg ontstaat (ik wist niet dat er nog een fase in het leven van een aardappel bestond na puree). Daar kleine bollen van maken, in een schaal doen en er wat soep overheen gieten. Het liefst met je handen eten. Let wel; gebruik nooit je linkerhand om te eten, want dat is vies! Je linker gebruik je natuurlijk om je gat af te vegen.

Vanmiddag staat een basiscursus Twi (de lokale taal) op de planning. Gegeven door juf Marlieke die zich gelukkig stukken beter voelt sinds ze thuis is. En vanavond gaan we waarschijnlijk weer een poging filmkijken wagen.

Daniel stampt eens lekker wat fufu

3 opmerkingen:

Kim zei

Hey Broer,

Fijn dat je goed bent aangekomen en zo.
Zijn ze er inmiddels wel achter wat er met Marlieke aan de hand is/was? En gaat het wel beter nu?
Leuk zo'n blog, ik blijf hem in de gaten houden voor al je avonturen! ;)

kus,
Zus

Mario of Luigi? zei

Hey Broer van kim,

Zoals het aloude Ghanese spreekwoord al zegt: 'Zoals men een koe dempe in de sloot, is geen dag zo veranderlijk als het avondrood boven schemerend Ghana!'. Klinkt goed (en ja, wij leven ook met Marlieke mee)!! Realiseer me dat ik me vanavond nog druk heb gemaakt om het niet voorradig zijn van chocomel light in de supermarkt. Mooi om te lezen over gebeurtenissen die spelen in de wereld die van een hele andere orde zijn. Hier alles loko! En laat je het weten wanneer sbs6 in de bush langskomt?! Houden we ondertussen je blog in de gaten!

Mario of Luigi

Unknown zei

Ha Daniel,

Ik zal het bericht kort houden, gezien het aanvalsgewijs optreden van stroomstooringen en je dus geen tijd hebt voor ellelange zeverreacties zonder enkele vorm van inhoud, tenzij je een cursus snellezen hebt gevolgd op een van je vele rustige momenten of je verblijf op het luchthaven van cassablanca. Wat ik wilde weten was het volgende ik was in de veronderstelling dat Fufu een lokaal Ghanees recept voor geplette poedel was, maar blijkbaar is dat niet zo. Gr Chris