woensdag 7 november 2007

Avondje niet integreren

Gistermiddag kwam de bouwkundig tekenaar de blauwdrukken afgeven. Daar blijkt van alles mee mis te zijn. Er klopt echt geen hout van wat hij getekend heeft. En dat terwijl ik het toch echt behoorlijk goed voorgekauwd had in mijn tekening. Sao is vandaag bijna de hele ochtend met een rode pen bezig geweest om fouten en aanpassingen in te tekenen.
Ik ben de ochtend bezig geweest met de schommels (heb er 1 af en 2 in een eerste laag verf staan). In de middag ben ik een idee waar ik al een tijd mee rond loop voor een hobbelpaard gaan uitwerken. Schetsen en kartonnen modelletjes knutselen dus. 's-Avonds zijn we gaan eten bij Rogier en Marieke. Hij is hier voor minstens een jaar als projectleider bij een drinkwaterproject. Zij (z’n vriendin) is hem 2 weken aan het opzoeken. Weer lekker gegeten en een gezellige avond gehad. Ik snap nu wel beter waarom buitenlanders in Nederland bij landgenoten in de buurt gaan wonen. Het is erg fijn om soms met mensen die je snappen te kunnen ouwehoeren in je eigen taal. Ik besef nu beter dat integratie van 2 kanten moet komen en dat dat is wat er in Nederland mis gaat. De meeste Nederlanders staan niet meer open voor nieuwe mensen en zijn al helemaal niet verwelkomend of gastvrij. Eerder angstig of argwanend.

Marlieke en Marieke

1 opmerking:

Unknown zei

yes indeed....the plot thickens...