zondag 25 november 2007

Evalueren

Ik heb vandaag mijn tas ingepakt en ik ben na gegaan wat ik nou eigenlijk gepresteerd heb de afgelopen tijd. Fysiek het volgende:*5 handgrepen op de keukenkastjes geplaatst.*stopcontact keuken Yao en Marlieke teruggeschroefd met nieuwe schroeven.*vrijwilligerstoilet gefixed (spoelt weer door).*spiegel gehangen op t vrijwilligerstoilet. *2 bankjes afgemaakt voor bij de ontbijttafel.*fiets van Yao in elkaar gezet en gerepareerd.*oprit voor de compound makkelijker begaanbaar voor auto’s gemaakt samen met Yao.*houten lockers ontworpen voor het weeshuis in Besease.*stellingkast gebouwd.*2 nieuwe fietsen in elkaar gezet en afgesteld (voor zover dat ging).*on/off op lichtknop vrijwilligerstoilet gezet. Zodat als de stroom uit valt, je weet of ie aan of uit is.*een schuifslot op het vrijwilligerstoilet geplaatst.*de logeerkamer uitgemest/bewoonbaar gemaakt.*een onderkleed tegen vocht voor het kleed in de logeerkamer gesneden.*een deurmat voor de logeerkamer gemaakt (van autovloerbedekking).*een stuk van het pad in de tuin uitgeschept.*een hele grote kledingkast gemaakt voor de logeerkamer.*tekeningen/ontwerp gemaakt voor een nieuw schoolgebouwtje in Kokobeng.*een prototype solar boiler gemaakt.*technisch tekening gemaakt van een metalen voetbalgoal.*2 ronde schommels gemaakt en geplaatst.*1 reguliere schommel gemaakt en geplaatst.*metalen voetbalgoal herontworpen en nieuwe technisch tekening van gemaakt.*hobbelpaard ontworpen en meerdere malen herontworpen.*bucksaw-chair ontworpen en prototype gebouwd.*hobbelpaard gebouwd.*voetbalgoal opnieuw herontworpen.*bed vrijwilligsters gefixed in Kokobeng.*lekkend raam, kamer vrijwilligsters Kokobeng, verholpen.*2 'obruni' T-shirts gemaakt.*1 'akwaaba' T-shirt gemaakt.*2 paar ski's voor elk 5 personen gemaakt (voor de sportdag) deels samen met Yao.*touwtrekktouw 'midden' geknoopt.*20 gele GWG T-shirts gemaakt/bedrukt.*1 'bibini' T-shirt gemaakt.*1 extra 'obruni' T-shirt gemaakt.*meegeholpen op de sportdag.

Ik vind het jammer dat mijn oorspronkelijke plan om ook nog fair trade producten te laten produceren hier niet is gelukt. Het blijkt dat de mogelijkheden van werkplaatsen, niveau van vakmanschap en estethiek van de bevolking verkennen, iets meer tijd vergde dan ik (deze keer) tot mijn besteding had. Nu ik beter weet hoe de vork in de steel zit, kan ik mij bij een eventuele volgende keer beter voorbereiden, zodat ik wat sneller resultaat kan bereiken. Maar goed, dit ene punt terzijde heb ik een leerzame, waardevolle en vooral mooie tijd gehad bij Yao en Marlieke. Bij deze: Bedankt!

Marlieke, Daniel en Yao

3 opmerkingen:

karen zei

Het is jammer dat jouw oorspronkelijk doel was niet te realiseren, maar wij vinden dat je toch heel veel heb bereikt. Wij hebben genoten van je weblog en verheugen ons op de verhalen over de laatst twee weken, samen met Jacqueline.
Wij komen jullie ophalen op Schiphol, met 2 dikke winter jassen.
Veel plezier nog en tot 11 december.
Love
Karen en Alan.

Jannie zei

hoi Daniel, wow joh een enorme lijst, zeker omdat je het lekker hebt gespecificeerd ;-) klinkt alsof je nog wel een keer terug gaat. Misschien kun je vanuit NL ook nog een en ander doen? Ik heb zin om met je in de kroeg te zitten en bij te praten en dan lekker dansen. Ouwerwetse Hollandse gezelligheid!
Om op je vraag van eerder terug te komen. Ik wil DOLGRAAG weer naar het buitenland, maar eerst mijn 'zaakjes' hier regelen. Finn is een praatjesmaker en kletst me de natte koude winter door. Nieuwe inzichten zijn nu dat door climate change en golfstromen we de komende tijd op hele koude winters moeten rekenen!
Lekker genieten nog even daar met je meisje, dikke zoen, Jannie

Unknown zei

hou vol pik! nog even en dan ben je weer terug op ground Zero... anyways nog veel fun daar in the hood