zaterdag 10 november 2007

Pak af!!!

Weer eens uitgeslapen (zoals bijna elke dag tegenwoordig). Boodschappen doen, naar de houthandel om het bestelde hout voor de hobbelpaarden te halen. Was nog niet gezaagd. Anderhalf uur later met de helft van het benodigde hout de werf verlaten. De rest van de dag Bezig geweest met het prototype mahoniehouten campingstoel prototype. Om een uur of 5 kwam Yao de kamer binnenstormen met de melding dat we weer naar de pakkenmaker moesten. Daar aangekomen was het steegje naar de trap die naar het naaiateliertje leidde net nieuw gecementeerd (als dat een woord is). Onbegaanbaar dus. Via een labyrint van andere steegjes, trapjes en nisjes via de achterzijde toch het ateliertje weten te bereiken. Wonder boven wonder hadden ze alle aanpassingen van gisteren al uitgevoerd. Mijn broek bleek iets te nauw, maar dat heeft de 'tailor' meteen aangepast. Daarna zijn Yao en ik, inclusief pak, vertrokken. De pakken moeten nog wel in vorm geperst worden (dat deden ze daar niet), maar verder helemaal af! Ik kan niet zeggen dat het echt heel goed of netjes gemaakt is, of dat het goed past, maar het was wel een mooie ervaring en wat wil je voor ongeveer 50 euro? Nu nog een plek vinden om ze te laten persen en daarna een reden vinden om ze te dragen.

Daniel in z'n ongeperste linnen maatpak

3 opmerkingen:

Kim zei

Whoaaaaaah! Ik herken je bijna niet! Looking good ;o)

karen zei

Hoi Daniel,
Met je baard en pak lijk je op Derren Brown, de illusionist. Kan je ook zoveel trucs doen?
Wel mooi, maar het zal het je van de zomer ook passen als je weer chips eet?
Love
Karen

daniel zei

Het jasje zal net zo 'goed' passen als het nu doet. De broek kan ik niet meer aan als ik weer aan kom, maar dat vind ik geen ramp. Het is niet bepaald een model die ik normaliter zou kiezen (een bandplooibroek die op sommige plekken te wijd en anderen te strak zit).