maandag 19 november 2007

De laatste schommel

Vandaag ben ik met de trotro naar Agona gegaan met Pieter en Ilse. Dat is zo’n anderhalf uur heen met de trotro en zo’n 2 uur terug. Het verschil zit hem in verkeersopstoppingen en passagiers die in en uit willen.
In Agona heb ik mijn laatste schijf-schommel opgehangen. Dat ging een stuk minder makkelijk dan in Kokobeng. Eerst en half uurtje op het dak van de schoolbus gestaan en tevergeefs geprobeerd het touw over de juiste tak te werpen. Daarna kwam een tuinman aanbieden in de boom te klimmen voor ons. “Nou graag” was natuurlijk het respons. De reden dat ik zelf niet meteen de boom ingeklommen ben was dat de bast krioelde van de termieten. Ik ga er van uit dat de tuinman dit ook wel wist en tijdens het klimmen kon je niet echt aan hem merken dat hij last van de kleine insecten had. Toch dacht ik bij mezelf “liever hij dan ik”.
Uiteindelijk hing de schommel aan de boom, op de heuvel, naast de school, midden in het regenwoud. Een superidillische plek waar onderstaande foto amper recht aan doet.

Als je goed kijkt zie je een blauwgeschilderde houten schijf aan een dik blauw touw hangen, ergens links van de stam

3 opmerkingen:

Unknown zei

he hoi,

Een tijdje niet meer je blog gevolgd, maar vandaag met veel plezier weer je avonturen gelezen. Tijdens het lezen bedacht ik me wel een beetje wat eet je daar eigenlijk en wie kookt er voor jullie. Is er daar een voedseltekort of is Ghana redelijk welvarend? Ach ja dat zijn van die onozole dingen die je achter je laptop afvraagt met je cv en sinterklaasmuziek op de achtergrond. Chris

Kim zei

Het lijkt wel de Winnie the Pooh-boom!

Nils Hilbers zei

Lekker lang touw.

Hey Daniel, je postkaartje is Dinsdag 20 november aangekomen,
de post doet het dus gewoon.
Mooi man.

Bedankt