maandag 12 november 2007

Kokobeng

Yao en Marlieke zijn dik 2 dagen naar Accra. Ik heb het rijk voor mijzelf alleen. Ik heb gekozen om met Wendy en Linda mee naar Kokobeng te gaan vandaag om wat dingetjes in hun kamer te fiksen (een kapot bed en een lekkend raam). Maar vooral om de bouwplek voor het schooltje te inspecteren en om 2 schommels op te hangen. Men is druk bezig met oerwoud kappen en cementen bouwblokken maken zodat binnenkort met de fundering begonnen kan worden voor het schoolgebouwtje. De kinderen waren schijnbaar erg blij met de schommels. 's-Middags een biertje gedronken met de gastheer van de meiden om vervolgens een overvolle trotro in te stappen. Onderweg moest er gestopt worden om 6 megazakken mais in te laden (er moest zelfs iemand uitstappen om plaats te maken). Na die zakken ergens in Kumasi afgeleverd te hebben, reden we naar het centrum. Daar heb ik in het volunteers restaurant gegeten. Leuk om gezien te hebben, een tent vol met 'obruni's', maar ik hoef er niet meer terug. Thuis aangekomen heb ik nog een tijdje met de tieners van de compound voor op de stoep gehangen. Echt lachen. Voelde me zelf even weer 16. Daarna lekker slapen na een lange, vermoeiende, maar hele leuke dag.

Schommelen

Geen opmerkingen: