maandag 26 november 2007

Naar Accra

Met vijf vrijwilligers een taxi naar het centrum gedeeld om vervolgens te voet het busstation te gaan zoeken. Daar kwam ik rond half 10 aan, ruim op tijd voor de bus van 10 uur dacht ik. Een kaartje kopen voor mijzelf en daarna een voor mijn tas duurde ongeveer drie kwartier, dus bleek ik mooi op tijd voor de bus van 11 uur. De bus van 11 uur vertrok stipt om 11 over 12. Maar goed, eindelijk was ik onderweg.
Tijdens de bijna 7 uur durend rit van Kumasi naar Accra zag ik regenwoud, kleine dorpjes, aasgieren boven de weg en gekantelde vrachtwagens en busjes naast de weg (eerlijk is eerlijk, de meesten stonden gewoon met panne langs de weg, een aantal lagen in de berm en slechts een enkeling lag echt op zijn dak). De natuur van Ghana is echt prachtig. Palmbomen, groen en heuvels. In Accra aangekomen heb ik op de gok een taxi naar een hotel genomen. Mijn beltegoed was op, dus kon ik niet vantevoren even bellen of er een kamer vrij was. Gelukkig was er een redelijk schone kamer met airco (die klonk als een opstijgend vliegtuig) vrij voor een OK prijs. Na het inchecken en een taxi voor vannacht geregeld te hebben (Jacqueline komt om 03.35 op het vliegveld aan), ben ik in een lokaal restaurantje wat gaan eten en een heerlijk koud biertje gaan drinken. Daarna vroeg naar bed.
De bus. Er lekte wel vanalles uit, maar hij reed

Geen opmerkingen: