zaterdag 17 november 2007

'Lekker' Markten

In de ochtend ben ik met de introductieweek mee naar de centrale mega markt geweest (je weet wel, de grootste doolhof van west Afrika). Om touw voor de laatste schommel (die voor het schooltje in Agona) te halen. De schommels in Kokobeng zijn zo'n succes (ze worden van 's-ochtens 7 tot 's-avonds 7 non-stop door kinderen gebruikt en na 7-en door volwassenen) dat het touw na 1 week al bijna doorgesleten is. Ik heb daarom voor Agona een nog dikker touw gekocht (ongeveer 2 centimeter dik) in de hoop dat dat langer mee gaat. We zullen zien. Ik ga komende week dikke kettingen proberen te vinden om het touw van de schommels in Kokobeng mee te vervangen. Deze zaterdagmiddag heb ik voornamelijk aan het bijkomen van de ochtend besteed. Het avondeten was erg gezellig met 10 man aan 1 lange tafel. Tijdens het natafelen is er het een en ander voor de sport/spellendag van vrijdag besproken (wie doet welke spellen, wat moet er nog aangeschaft worden en wie regelt er welke onderdelen). Ik heb het spel 'penalties schieten' toebedeeld gekregen (of eerlijker is te zeggen 'mezelf toebedeeld'). Ik ben alleen wel bang dat dat betekent de hele ochtend keepertje spelen in de brandende zon. Met andere woorden: 'vrijwillig ' verbrand worden dus. Ik beloof mij in ieder geval goed in te smeren en het spijt mij dat ik 'spiegel' met de zon terwijl jullie in Nederland kou leiden.

Rechtsachter begint de markt

1 opmerking:

Unknown zei

Als je maar een foto stuurt van je verbrande kop. Het liefst met vellen en blaren. Dan vind ik het niet meer erg dat bij jou de zon schijnt en het bij ons regent en vriest en waait en snel donker is en laat licht en iedereen chagerijnig vanwege lichtgebrek. Hmm misschien is een verbrande kop zo slecht toch niet