donderdag 4 oktober 2007

Dagje winkelen

Ik heb vandaag geshopped, geshopped en geshopped. Om 8 uur zijn Yao en ik vertrokken en rond 18.30 kwamen we weer terug op de compound. Ik had een ontzettende lijst gemaakt van materialen die ik nodig denk te hebben voor een aantal projecten die ik in mijn hoofd heb. Tussendoor hebben we ook de Landrover naar de garage gebracht en terwijl we wachtten zijn we door de autohandelwijk gelopen. Een gigantisch doolhof, een paar vierkante kilometers groot, waar de grond zwart is van de olie en smeer die er in de loop der jaren over gemorst is. Overal staan houten keten met 2e hands onderdelen. En daartussen worden grote vrachtwagens tot op het bot gereviseerd. Heel bijzonder hoe dat hier gebeurt.

Schijnbaar hebben studenten van een Nederlandse TU, in het kader van een of ander project, ooit bodemmonsters genomen van verschillende plekken in Ghana, waaronder dus deze auto-wijk. Daaruit bleek dat het onmogelijk was dat er in dit gebied nog mensen woonden en werkten. Dat onderzoek is ondertussen een goed aantal jaren oud. Toch zag ik er honderden mensen wonen en werken. Ik denk dat niemand hen over het onderzoek heeft verteld.

Nee, dit is geen vuilnisbelt. Dit is de Halfords!

Geen opmerkingen: