donderdag 25 oktober 2007

De boiler en plan B

Plan A was om vandaag de solar boiler te testen en de kast in de grondlak te zetten. Dat is voor 50% gelukt. De boiler is op de ongebruikte Unimog gezet. Mooi in de zon en uit het bereik van kinderhandjes. Toen ik aan het lakken van de kast wilde beginnen, bleek dat ik het spul niet kon verdunnen met terpentine, maar thinner nodig had. Daarnaast moet ik volgens de gebruiksaanwijzing het hout voorbehandelen met 'sanding sealer' (wat dat ook mag wezen). Ik stond op het punt om te proberen ergens die 2 bussen te gaan scoren, wanneer het water weer eens met bakken uit de hemel gestort werd. Officieel is het regenseizoen voorbij, maar vertel dat de weergoden maar eens. Plan B was een boekje lezen op de bank. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat ik vanaf dat moment mijn uiterste best heb gedaan om plan B te laten slagen. En dat is aardig gelukt. De avond heb ik besteed aan een heel gezellig gesprek met mijn 'gastouders'.

De solar boiler: de achterkant van een koelkast in een zwarte doos.
Aan een kant gaat koud water in, aan de andere kant komt
(als het goed is) warm water uit.

Geen opmerkingen: