zondag 28 oktober 2007

Potje ballen

Ik hoopte vandaag een prof voetbalwedstrijd te gaan kijken, maar op z'n Ghanees is dat niet gebeurd. In plaats daar van ben ik met wat kids van de compound zelf een potje gaan spelen. Erg leuk. Eerst een kwartier lopen naar het 'goede' veldje. Daar lekker een paar uur gebald in de volle middag zon (heel verstandig). Moe maar voldaan teruggekeerd naar de compound. Na een lekkere douche en vele liters water drinken kwamen de kids ook terug op de compound (zij waren natuurlijk nog lang niet moe, toen ik al kapot was). Mijn nieuwe leren bal bleek al kapot te zijn (er was een naad gescheurd). Dat krijg je als je op een soort rotsige gravel speelt. Ik snap nu wel waarom ballen zo snel 'op' gaan hier.
Later in de middag hebben Yao en ik met de aannemer gesproken over de kosten voor mijn voorstel voor het nieuw te bouwen schoolgebouwtje. Dingen bleken duurder dan eerder gedacht.
's-Avonds met Evy, Wendy, Linda en Yao naar een kroeg in de buurt geweest. Echt lachen! De openlucht kroeg zat namelijk vol met voornamelijk zatte mannen die met elkaar stonden te dansen ( Nee, het was geen Gay-bar. Homofilie is hier trouwens verboden en dus bijzonder strafbaar). Men gaat hier gewoon heel anders met elkaar om. Na een paar biertjes weer teruggelopen. Net voor de regenbui waren we terug op de compound. Al met al, een erg mooie zondag.

Herken je me?

2 opmerkingen:

Unknown zei

Je bent aardig bij gekleurd en die zwarte broek staat je goed. In het echt lijk je toch iets groter.

Nils at Lichting98 zei

Hey Voetballer,

Wij waren maar met zijn 4-en in de zaal,(buiten voetballen is in NL niet te doen zonder verlichting).

Alex heeft een dikke enkel, dus die zit thuis op de bank.

Heel veel succes met die kast lakken. Ik ben hier op het Noordereiland hetzelfde aan het doen met mijn deuren. Maar dan wel met handschoenen, jas & sjaal.
En alles niet voor 18 uur droog!daar heb jij vast geen last van...

Nils