dinsdag 23 oktober 2007

Lekker er op uit.

Vanochtend heb ik nog wat aan de solar-boiler gewerkt. ’s-Middags ben ik er op uit getrokken.
Ik heb het “VVV” bezocht (2 dikke dames achter een bureau; “Wat wil je weten?”) en ben naar de dierentuin geweest. Een erg trieste plek. Een handje vol sombere dieren in slecht bijgehouden, te kleine kooien. Ik ben daar maar snel weer vertrokken en begonnen aan mijn echte reden voor het bezoek aan de stad: transparante lak!

Het is de afgelopen tijd onmogelijk gebleken om ergens in de buurt lak voor de kledingkast te kopen. Overal was het uitverkocht of hadden ze het sowieso niet. Nu dus maar naar de wijk waar lokale meubelmakers ook hun materiaal kopen. Na een flinke zoektocht eindelijk een winkeltje gevonden die het had. Na wat onderhandelen over de prijs (en waarschijnlijk toch teveel betalen) ben ik nu de trotse eigenaar van 5 liter ‘nitro cellulose lacquer’. Nu maar hopen dat dat wat op het blik staat ook daadwerkelijk in het blik zit.

Een pauw en een struisvogel; Topattracties van de zoo.

4 opmerkingen:

Kim zei

Hey broer,

Ik begon me al zorgen te maken dat je alleen maar dingen voor in het huis van Yao en Marlieke aan het maken was, maar je bent ook iets aan het doen voor de arme kindjes dus ;)
Klinkt wel heel spannend mijn broer de architect! Wanneer hoor je daar meer over, of is dat een hele-lange-termijn project?
En heb je al iets bedacht wat je wil gaan doen met die spullen die ik heb opgestuurd?

kus,
zus

P.S. Wytze zegt ook hoi!

Unknown zei

Hoi menneke,
Hier wordt het kouder, zowaar ramen moeten krabben. Even wat saai Hollands nieuwa om je toch nog het gevoel te geven dat je echt in de tropen bent. Hoewel je het een sleur noemt ben je je misschien thuis aan het voelen. Niets geeft zo een thuis gevoel als sleur. Je verhalen, alsmede ook je goatie, blijven me verbazen. Op je foto van Daniel de koloniaal met zijn familie toren je boven iedereen uit. Is iedereen zo klein? Respect voor de dingen die je daar aan het bouwen bent, ziet er goed uit. Hopelijk lukt je zonneboiler. Ik lees het snel. Chris

Mario of Luigi? zei

Heej Luigi,

Ik zeg sikkebaard vervangen door el moustachio! Zeker als die rood is en de sikkebaard toch niet ingezet kan worden als sinterbaard in december...

Waarom geen hydraboiler met al die stortregens trouwens? Kan je ook meteen de stroom uitval te lijf...

Sjieke kast mr. Kwabene Obruni! Ik zeg gebruik lekker korzelig veelgebruikt bakvet, of gewoon heel veel versnellingsbakolie (misschien is er nog wel ergens een Unimog te koop toevallig??).

Compound ziet er netter uit dan het hierbinnen doet nu Sas nog het vuur aan de schenen wordt gelegd in San Diego (zie mail). En tis dat mijn pa zijn "antiek" heeft opgeruimd, maar anders wist ik nog wel iemand voor die winkeltjes...
Maar je hebt nu gelukkig de spullen van Kim die ze heeft opgestuurd, lees ik zojuist (u en meneer macher ook hoi).

Seedorf maakte net een goede beweging hoor ik op de achtergrond, mochten jullie het willen weten. Van Nistelrooy was minder toen net vond ik. Maar dat terzijde. Clarence scoort nu de drie-een... en ook de vier-een.
Gelukkig aan deze kant geen sleur!!

Weet sinds afgelopen vrijdag ook sinds jaren waar de echte punika-oase ligt. Ben er geweest. Palm Springs in het Anzo-Borrego Desert State Park in California. vroeg het me altijd al af.

De Amerikaanse pizza is echter toch minder dan die van di Mama!!

Mario (van die karto(o)n)

karen zei

Hi Daniel,
Ik ben gisteren naar Leerdam Glas Museum geweest voor een tentoonstelling over Afrikaanse glazen kralen. Ik dacht zelf gemaakte kralen te zien, maar ik zag versierde beeldjes met westerse kralen. Wel duizenden van de kralen die hier overal te koop zijn. Nu weet ik wat de vroegere missionarissen de Afrikanen leerden!
Hier gaat ook alles zijn gangetje. Ik ben flink aan het naaien voor Kim's winkel, heb 3 bonte mutsen gemaakt, maar weet niet of zij al iets heeft verkocht.
Ons PIZ cursus, pensioen in zicht, is goedgekeurd. Wij gaan eind november 3 dagen naar Bergen aan Zee om te leren wat te doen met ons vrije tijd!
Ook al wordt het school gebouwd, zal het nooit de Daniel White School kunnen heten. Misschien Daniel Obruni School!
Groetjes
Karen en Alan.